Za każdą udaną misję drużyna dostaje punkty oraz pieniądze, które może w przyszłej rundzie w momencie startu wymienić na broń, kamizelki kuloodporne, granaty, magazynki i inne potrzebne do wykonania misji przedmioty. Pieniądze dostaje się również za wyeliminowanie przeciwnika. Pieniądze można także stracić – chociażby przez zabicie członka własnej drużyny lub też zakładnika.
CS jest grą stricte sieciową, opartą o wspólne działanie drużyny, a nie pojedynczego gracza. Pierwotnie gra zaskakiwała graczy sposobem prowadzenia rozgrywki – oprócz wspomnianej powyżej wymaganej gry zespołowej, doszły realistyczne reakcje graczy na strzały – często wystarczy 1 strzał, aby unieszkodliwić przeciwnika, jak również powolne prowadzenie rozgrywki (bowiem w grze albo idziesz bardzo powoli/skradasz się, albo twoje kroki są słyszane przez przeciwnika), czy też tępione w innych grach zbyt długie przesiadywanie w jednym punkcie danej planszy bez podejmowania ruchu – lub inaczej oczekiwanie na okazje z ang. Camp – obóz.
|